SATIŞ SÖZLEŞMESİ 1- TARAFLAR
Bundan böyle İlgili Seyahat Acentası “ACENTA” ve ACENTA’nın satışa sunmuş olduğu program ve hizmetleri satın almak isteyen “TÜKETİCİ” olarak anılacaktır.
2- İÇERİK
1) İş bu sözleşme ACENTA’nın organize etmiş olduğu; turları, organizasyonları, otel rezervasyonlarını ve satışa sunmuş olduğu tüm hizmetleri satın almak isteyen “TÜKETİCİ ile ACENTA” arasında, verilecek hizmet ve şartların düzenlenmesini kapsar.
2) WEB sitesi üzerinden veya acenta'ya gelerek kayıt olup sözleşmeyi imzalayan kişi, sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu programa katılan, beraber seyahat edeceği kişiler adına “TÜKETİCİ” sıfatı ile acentanın tek muhatabıdır. Bu kişiler sözleşme imzalamış olmasalar dahi taraflar arasında geçerli olacak işbu sözleşme şartlarını, ilgili TÜKETİCİ’den veya ACENTA broşürü, internet sitesi ve ilanlar nedeni ile öğrenmiş ve satışa sunulan hizmetlere bu sözleşme şartlarında katılmayı kabul etmiş sayılırlar.
3) Kayıt olunan program’la ilgili, bu kişiye yapılan bilgilendirmeler, diğer TÜKETİCİ’lerede yapılmış sayılır.
3- ÖDEMELER
1) Satışlarımız nakit veya bankaların kredi kartları ile tek çekim, peşin ve / veya anlaşmalı bankaların taksit yapan kredi kartları ile taksitli olarak yapılmaktadır.
2) ACENTA’nın ilan etmiş olduğu programlara kayıt yapılırken ilanda belirtilen ücret üzerinden toplam tutar ve ya belirtilen kapora kredi kartı, banka havalesi veya nakit olarak tahsil edilir.
3) Kaporalı ödemelerde kayıt anında belirtilmiş “ön rezervasyon” bedeli tahsil edilir. Bakiyesinin ise gezinin başlamasından en geç 15 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içinde belirtilen ödemelerin gerçekleştirilmemesi halinde yapılan rezervasyon iptal edilir. Bu durumda program bedelinin % 35’i cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir. Ayrıca program satışından önce kapora olarak kesin rezervasyon sırasında alınan bedel programa katılım güvence tutarı olarak alındığından müşterinin ücretin geri kalan miktarını ödememesi durumunda iadesi söz konusu değildir.
4- İPTAL – VAZGEÇME – DEĞİŞİKLİKLER
1) TÜKETİCİ’nin programın başlamasına 30 gün kalaya kadar vazgeçmesi, kaydını iptal etmesi durumunda ücretinin tamamı iade edilir. Ancak uçak, tren ve gemi bağlantılı turlarda biletler grup bileti olarak alındığından kayıt sonrası iptallerde mazeret geçerli olmayıp uçak, tren ve gemi biletlerinin iadesi yapılmaz. Uçak, tren ya da gemi biletlerinde taşıyıcı firmaların iptal ve iade şartları geçerlidir.
2) Vize işlemleri için yapılan tüm harcamalar seyahatin TÜKETİCİ tarafından iptal edilmesi ve ya ilgili konsolosluğun vize vermemesi halinde TÜKETİCİ’den tahsil edilir.
3) Tüketici, programın başlamasından 29-15 gün önce rezervasyonunu herhangi bir sebep ile iptal- değişiklik talep edilmesi halinde program bedelinin % 35’ ini, 15 günden sonra ise bedelin tamamını ACENTA’ya ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
4) Tarifeli uçuşlarda isim değişikliği kesinlikle yapılamamaktadır. Tüketicinin seyahat belgelerini kaybetmesi durumunda ilgili hava, demir ve deniz yolunun uyguladığı cezayı ödemekle yükümlüdür.
5) Tüketicinin başlangıcını kaçırdığı programa iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda, ACENTA tüketici adına yapılmış tüm rezervasyonları programın başlangıcından 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir geri ödeme yapılmaz.
6) Tüketicinin veya acenta'nın turu iptal etmesi durumunda satın alma işleminin gerçekleştiği tarihte ki kur baz alınarak ödeme yapılan para birimi ve ödeme şekli ile aynı şekilde iptal iade işlemleri gerçekleştirilir.
5– GENEL HÜKÜMLER
1) ACENTA, program kapsamındaki otel isimlerini, ulaşım araçlarını, hareket saatlerini programda “belirtilen standartlara” bağlı kalmak koşuluyla değiştirme hakkına sahiptir. Rehber yol ve hava durumuna göre program içinde değişiklikler yapabilir.
2) Kayıt esnasında verilen yazılı programlar örnek programlardır. Programlarında belirtilen turlar yerel otoritelerin izin vermemesi, yangın, deprem, doğal afet, terör vs. gibi sebeplerle gezilememesinden dolayı ACENTA sorumlu tutulamaz.
3) Tüketici; toplam program süresindeki gecelemenin kısaltılmaması ve kalınacak tesislerin sınıf ve kategorilerinde değişiklik yapılmaması halinde program şartlarının yerine getirilmiş olduğunu kabul eder.
4) Havayollarında yaşanabilecek grev, rötar vs. gibi sebeplerden dolayı ortaya çıkacak aksaklıklardan dolayı ACENTA sorumlu tutulamaz.
5) Charter uçuşları ile ilgili tüm düzenlemeler uluslararası havacılık kurallarına tabi olduğundan Varşova Konvansiyonu havayolları ile bu uçuşlarda her türlü saat değişikliği yapılabilir. Hareket saati garanti edilemez. Taşıyıcı, biletlerde gösterilen duraklama yerlerini değiştirebilir. Veya duraklama yapmayabilir. Uçuş saatleri 48 saat önce kesinleştiğinden satış sırasında belirtilen saatler muhtemel saatler olup, bu konulardaki değişiklikler nedeniyle ACENTA sorumlu tutulamaz.
6) Hava, demir ve deniz yolu taşıyıcılarından kaynaklanan bu sebeplerden dolayı, yapılacak iptal ve iade talepleri de kabul edilemez.
7) ACENTA’dan vize işlemlerini takip etmesi talep edildiği takdirde; TÜKETİCİ’nin en az “1 Yıl” geçerli pasaportu olması ve ilgili konsolosluğun belirlemiş olduğu evraklar ve süre çerçevesinde ACENTA’ya teslim etmesi gerekmektedir. Vize işlemlerinde ACENTA, TÜKETİCİ ile konsolosluk arasında aracı konumundadır, alınamamasından sorumlu değildir. Vizenin konsolosluk tarafından onaylanmaması durumunda yukarıda belirtilmiş iptal şartları geçerli olacaktır.
8) Zorunlu seyahat sigortası ACENTA tarafından her katılımcı için yaptırılmak zorundadır. İşbu seyahat sigortası paketinin içinde bulunan eksik veya ayıplı ifa, hasar, zarar ve kayıpları ile ilgili teminatın kapsamı bu hizmeti sunan sigorta firmasının poliçesiyle belirlenmiştir. Acente bu teminatların içeriği, kapsamları ve uygulama şekilleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk taşımamaktadır.
9) Tüketicinin başladığı programı, hizmetin kusurlu olduğundan bahisle terk etmesi halinde turu terk ettiğini acente yetkilisine ve konakladığı otele sebepleri ile birlikte yazılı olarak belirtmek zorundadır. Aksi halde tüketici programı terk etmiş sayılır ve hizmeti alıp kullanmış addedilir.
10) Tüketicinin şikayetçi olduğu hususlar hizmetlerin ifası sırasında yazılı olarak acenteye bildirmesi iyi niyetli tüketicinin özen borcudur. Tüketicinin şikayetçi olduğu halde hizmeti sonuna kadar kullanması şikayetçi olduğu hususlar ile ilgili ikame hizmet ve bedel iadesi gibi tazminat haklarını ortadan kaldırır.
11) Rehberlik hizmetleri program kapsamında belirtilen mekanlar için geçerlidir. ACENTA, tur lideri ve rehber; çarşı, pazar ve alışveriş işlemlerinde rehberlikten sorumlu değildir.
12) ACENTA, programa katılan tüketicilerle, otel, taşıyıcı firmalar ve program içeriği ile ilgili diğer hizmetleri sunan her tür üçüncü şahıs ve tüzel kişilikler nezdinde aracı konumda olup meydana gelecek değişiklikleri 24 saat içerisinde bildirmekle yükümlüdür. Bu nedenle kendisine müracaat ile programa kayıt olan tüketicilerin, seyahat acentesi ile taşımayı üstlenen müesseseler arasında yapılmış anlaşmalar hilafına aracıların programlarında gösterilen saatlerde hareket yerinde bulunmamasından, kara, hava ve deniz araçlarının her türlü gecikmelerinden, arızalanmalarından, sis, fırtına, tipi ve her türlü hava koşullarından yol engeli gibi sebeplerden yol güzergah ve rotalarını değiştirmelerinden, grev, terör, savaş, savaş ihtimali veya bunlara benzer mücbir sebeplerden ulaşım aracını kullananın kendi hatasından veya üçüncü kişilerin şahsi kusurlarından veya öngörülmez teknik hususlardan kaynaklanan her türlü aksaklıkların, maddi, manevi hasarlı kazalardan, konaklama tesislerinin eksik veya hatalı hizmetlerinden, seyahat acentası’nın işleten sıfatı olmaması nedeni ile ortaya çıkabilecek bu gibi durumlardan dolayı sorumlu tutulamaz.
13) Uçak, tren, gemi ile yapılan yolculuklarda bu taşıma araçlarına gelen zamlar ilan edilen gezi ücretlerine aynı oranda ilave edilir.
14) ACENTA konaklama tesislerinde oda seçimi konusunda tüketicinin taleplerini ilgili tesise iletir; ancak talebin yerine geleceği konusunda garanti veremez. Aynı odada konaklayacak üçüncü ve dördüncü kişilere verilecek yataklar ilave yataklar olup, mevcut yataklardan küçük olabilmektedir.
15) Otele varış günü odalar saat 14:00’den önce tüketicilere teslim edilmez. Otelden ayrılış günü tüketicilerin en geç 12:00’a kadar odalarını boşaltmaları gerekir.
16) Kokan, akan, yanıcı veya patlayıcı vasıfları olan veya rahatsızlık veren eşyaları ile kesici, delici ve ateşli silahlar ve her çeşit hayvan, taşıt araçlarına ve konaklanacak tesislere alınmazlar.
17) Bu sözleşmede yazılı olmayan hususlardan 1618 SY, 4077 SY, 4288 SY, 2634 SY, IATA, IHA, UFTAA Konvansiyon hükümleri, Sivil Havacılık Kanunu, BK, TTK, Türkiye’nin dahil olduğu Uluslararası sözleşmeler ve bunlara bağlı olarak çıkartılmış tüzük, yönetmelik, genelge ve tebliğler ile uluslararası kabul gören Frankfurter Tabelle’nin Türkiye’deki tatbik bulunan TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri tatbik olunacaktır.
18) Sözleşmeden doğacak uyuşmazlıklarda TÜRSAB Tahkim Kurulu yetkili olup, kurulun usulleri geçerlidir.
19) Tüketici sözleşmede beyan ettiği isimlerin ( pasaporttaki yazılış şekli ile ) doğruluğundan sorumludur. Sözleşmenin tüketicide kalan kopyası ile ACENTA’da kalan kopyası arasında fark olursa ACENTA’da kalan kopya ve ACENTA kayıtları esas alınır.
20) Taraflar arasında iki nüsha olarak tanzim edilmiş bulunan iş bu paket “satış sözleşmesi” taraf yetkililerince tüm ekleri ile birlikte önlü arkalı olarak tanzim edilmiş, okunmuş, kontrol edilerek kabul edilmiştir. Taraflar karşılıklı kabul ettikleri, taahhüt ve edimlerini birlikte imza altına alarak kabul ve teyit etmişlerdir. Programa katılacak olan ve bu sözleşmede adları yazılı tüketiciler adına işbu paket “satış sözleşmesini kabul eden ve taraf adına vekaleten imzalamış olduğu kişilere karşı tüm hukuki sorumluluğun kendisine ait olduğunu ayrıca kabul ve taahhüt etmiştir.
21) Web sitesi üzerinden yapılan satışlarda kayıt yapan TÜKETİCİ kayıt sözleşmesini okumuş ve şartları kabul etmiş sayılır.